اصطلاح PBX برای بسیاری از مردم مفهومی منسوخ دارد که منظور از آن همان
فناوری SIP این امکان را به کاربران میدهد انواع مختلفی از فناوری های ارتباطی همراه با صدا تلفیق شوند و IP PBX به یک مدیر UC تبدیل شده و بستری مناسب برای کنفرانس ویدیویی، تماس صوتی، نظارت تصویری و تجزیه و تحلیل داده ها و SIP تشکیل شوند که به راحتی این ارتباطات را مدیریت کرده و همچنین میتوان گفت این سیستم به معنای فرآیند ساده ادغام باشد. با تشکر از SIP و محبوبیت روزافزون PBX مبتنی بر SIP ، UC هرگز در دسترس، آسان برای استفاده و نصب آسان نبوده است.
IP PBX به هر اندازه تجاری امکان استقرار فوری یک مرکز تلفن voip قوی و قابلیت های بینظیر آن از جمله کیفیت بینظیر صدا، تماس تصویری، کنفرانس های صوتی و ویدئویی پرقدرت، ضبط نظارت تصویری و
یکی از قابلیت های قدرتمند مرکز تلفن voip یکپارچه بودن این سیستم و توانایی کنترل تمام بخش های سیستم میباشد. کاربران با استفاده از مرکز تلفن voip میتوانند با قابلیت های بینظیر این مرکز و با استفاده از گوشی ها و دوربین های تحت شبکه تا سیستم های کنفرانس ویدئویی و … همه می توانند از طریق IP PBX با هم همراهی نموده و تمام نیازهای مجموعه را با بالاترین حد امنیت و کیفیت برطرف نمایند.
کارمندان میتوانند با افراد مورد نظر در محل کار یا هر نقطه ای از کره زمین با استفاده از تلفن های صوتی یا تصویری ارتباط برقرار نمایند و این قابلیت که با استفاده از ویدئو کنفرانس ها، تماس تصویری رایگان میتوانند ایجاد کنند، موجب شده این مراکز در میان مردم بسیار پرطرفدار به حساب آمده و افراد زیادی خواهان استفاده از این مراکز ویپ در مجموعه های خود باشند.
از دیگر قابلیت های بینظیر مرکز تلفن voip به جهت نظارت و مدیریت بهتر بر مجموعه، استفاده از دوربین های SIP امکان پذیر شده است که به دوربین ها اجازه داده میشود هشدارهای فوری در صورت بروز یک رویداد امنیتی را به تلفن همراه یا ایمیل ثبت شده در شبکه ارسال کنند.
لازم به ذکر است، یک راه حل دسترسی به درب می تواند با IP PBX تلفیق شود و به دوربین های درب امکان تماس صوتی یا تصویری SIP با تلفن های ثبت شده هنگام حضور مهمان را می دهد و اجازه می دهد درب مستقیم از تلفن باز شود. از این رو میتوان یک سیستم مخابره داخل ساختمان ایجاد کرد و از مرکز تلفن voip یا از طریق دوربین های SIP و ورودی یا خروجی صدای آنها یا بلندگو و میکروفون های داخلی و یا حتی از طریق سیستم تلفنی SIP از تلفن ها یا دوربین های آنالوگ موجود استفاده کرد.
سرمایه گذاری در راه حل های SIP به کسب و کارها این راحتی را میدهد که کاربران بدانند شبکه و برنامه های کاربردی UC آنها از آینده، کاملاً مقیاس پذیر و مقرون به صرفه نیست و همچنین راه حل های PBX IP میتوانند از نظر کیفیت و قیمت متفاوت باشند و به صرفه و به کاربران این اطمینان خاطر را بدهد که با یک بار هزینه و
درباره این سایت